hp_massagepraktijkgroningenv4

STRETCHING

Wil je je lenigheid vergroten? Bijvoorbeeld omdat je een lenigheidssport beoefent. Dan kun je, op afspraak, in de praktijk terecht voor passieve stretching/lenigheidstraining. Deze behandeling duurt 30 of 60 minuten. Ook als je geen lenigheidssport beoefent maar toch geinteresseerd bent in het vergroten van je lenigheid kun je voor passieve stretching terecht.  
Voor groepen verzorg ik tevens workshops stretching op locatie. Een workshop stretching duurt 60 minuten. Graag geef ik telefonisch meer informatie over de workshop stretching.


 

Klassieke massage / ontspanningsmassage/ sportmassage / (passieve) stretching

Klassieke massage/ontspanningsmassage is gericht op het ontspannen en het soepel maken/houden van uw spieren. Massage werkt ontspannend en kan stress verminderen. De stof die hier voor verantwoordelijk is is oxytocine. Oxytocine zorgt er voor dat je rustig wordt. Oxytocine wordt bij aanraking/massage van de zenuwen in de huid aan gemaakt.
Massage bevordert de doorbloeding van de spieren, versnelt de afvoer van afvalstoffen uit de spieren en ontspant de spieren. Ook als u geen sport beoefent of geen klachten en blessures heeft is een (regelmatige) massage zeker geen overbodige luxe maar een goede investering in de verzorging van het lichaam! Een frequentie van twee (preventieve) massages per maand is ideaal om uw lichaam te onderhouden en klachten te helpen voorkomen. Als u uw lichaam veel belast, bijvoorbeeld omdat u zwaar lichamelijk werk heeft of veel sport, kan het verstandig zijn u vaker te laten masseren en de frequentie van massages aan te passen op uw belasting. Ik kan u adviseren over de voor u ideale frequentie. U kunt bij Massagepraktijk Groningen tevens terecht voor passieve stretching/lenigheidstraining (het rekken van spieren). Bij passieve stretching rekt u uw spieren niet zelf maar doet de masseur dit voor u. U kunt zich volledig concentreren op het ontspannen en uw ademhaling waardoor u verder kunt stretchen dan wanneer u zelf uw spieren rekt. Stretching geeft ook ontspanning van de spieren. Passieve stretching kan ook gecombineerd worden met klassieke massage/ontspanningsmassage of sportmassage. Tevens is het mogelijk een afspraak te maken voor (passieve)stretching zonder massage. Passieve stretching kan voor sporters die een lenigheidssport beoefenen zoals bijvoorbeeld turnen, trampolinespringen, synchroonzwemmen, dans, kunstschaatsen, yoga, ballet, voltige, pole fitness/ pole dance/paaldansen, aerial tussu, showdance of cheerleading en hun lenigheid, middels extra lenigheidstraining, willen vergroten een waardevolle aanvulling zijn op hun trainingen. Ook voor diegene die geen lenigheidssport beoefent maar wel geintreresseerd is in het vergroten van de lenigheid is passieve stretching interessant.

Sportmassage is gericht op sporters. Sportmassage kan vóór het sporten worden gegeven om het lichaam voor te bereiden op de hogere belasting tijdens de training/wedstrijd. Ná het sporten kan een massage worden gegeven om de spieren weer te ontspannen en afvalstoffen (versneld) uit de spieren af te voeren. Een regelmatige massage is gezond en helpt blessures voorkomen.

Afhankelijk van de wensen of eventuele klachten kan een deelmassage (bijv. nek/schouders/rug) worden gegeven van minimaal 30 minuten of een volledige massage van 60 of 90 minuten. De behandeling kan een klachtgerichte massage of een ontspanningsmassage zijn. Een combinatie van beide is uiteraard ook mogelijk. Een uitgebreide ontspannende voetmassage of handmassage behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden. Als u veel staat of bijvoorbeeld veel op hakken loopt is een regelmatige massage van voeten en kuiten geen overbodige luxe.  

Massagepraktijk Groningen

Tuinbouwstraat 166

9717 JS Groningen

Tel. 065 465 47 70

KvK 01136030

BTW 1086.0879.97.B02

Massagepraktijk Groningen is aangesloten bij de Nederlandse
Brancheorganisatie voor Sportverzorgers en Masseurs